Glamorous Milano - Reisverslag uit Milaan, Italië van Julia Baas - WaarBenJij.nu Glamorous Milano - Reisverslag uit Milaan, Italië van Julia Baas - WaarBenJij.nu

Glamorous Milano

Door: juliabaas

Blijf op de hoogte en volg Julia

05 Maart 2011 | Italië, Milaan

Buongiorno!

Allereerst wil ik even zeggen dat ik het heel leuk vind dat ik zoveel berichtjes heb gekregen! Heel lief van jullie, dat geeft mij extra motivatie om heel erg mijn best te doen hier.

Er is natuurlijk erg veel gebeurd de afgelopen dagen.

03-03-2011
Vroeg op, moest om half 8 op Schiphol zijn. Even met mijn moeder en vriend lekker ontbeten en toen was het toch echt tijd om door de douane te gaan. Na een vertraging van een half uur (er zat iemand in een rolstoel vast in het vliegtuig) konden we vertrekken.
Toen ik aan was gekomen in Malpensa moest ik met de bus naar het centraal station van Milaan. Daar werd ik opgehaald door de driver van het bureau. Mij was verteld dat de driver Andrea heette, dus ik verwachtte een vrouw. Komt er plots een beetje mollig mannetje naar mij toe met mijn foto in zijn hand. Andrea is hier een mannen naam namelijk. Had het kunnen weten.. Hij zei dat ik snel mee moest komen, want ik had nog 15 minuten om naar mijn eerste casting te gaan. Snel met de auto naar het bureau, boek in elkaar geflanst en door met de auto naar de casting.
Andrea haalde me ook weer op, want hij moest me weer naar het Urban Management brengen voor het papierwerk, maten en om alle boekers te ontmoeten. Onderweg zijn we even gestopt bij een koffiebar en hebben werkelijk in 2 minuten een kop koffie naar binnen gewerkt. Alle boekers zijn heel erg lief. Ik kreeg gelijk een metro abonnement voor de komende maand en een italiaanse sim kaart! Echt super geregeld.
Ik kreeg te horen dat ik in een ander appartement zou zitten dan waar ik eerst zou wonen. Het appartement is wel iets meer uit het centrum, maar ik heb echt een huge appartement voor mij alleen! Mijn balkon is 20m2 op z'n minst. Dit is het appartement waar hun topmeisjes zitten die bijv. exclusief voor Armani geboekt worden. Maar nu is niemand van hun in town dus ik mocht er lekker in!
'S avonds heb ik snel even boodschapjes gedaan en geskyped met het thuisfront.

04-03-2011
Weer vroeg op. Moest om 9 uur op het bureau zijn, want ik had een dag vol castings en moest ook nog polaroids in bikini laten maken. Om half 11 kon in pas weg bij Urban en was dus al te laat voor een casting. Die moet ik maandag inhalen denk ik. De castings gingen best goed. Ik was bij een casting voor Vespa en er was een Russisch meisje voor me. We moesten even wachten, want de klant was er nog niet. Komt de klant binnen, zet een videocamera neer en zegt: Go crazy on this classic rock and roll music!! Ik vond het echt geweldig, zo grappig om lekker gek te dansen voor mensen die serieus naar je aan het kijken zijn.
Na mijn laatste casting belde Stefano (mijn boeker) me. Een vriend van hem was jarig en ze gingen met een groot gezelschap uiteten en naar een club. Ik had eigenlijk niet echt zo een zin om mee te gaan, maar ik ken hier nog niemand en moest vandaag toch niet werken. Er zouden allemaal modellen komen en andere mode mensen.
Ik werd opgehaald bij mijn huis door een boeker van een ander bureau, toen zijn we andere modellen op gaan halen bij een ander appartement. Allemaal Russische meiden. In het restaurant waren 2 heel lange tafels neer gezet. Ik heb werkelijk nog nooit zo lekker gegeten (met uitzondering van mijn moeders eten dan!!), er werden steeds enorme schalen neer gezet met allerlei verse Japanse vis gerechten. Er was wijn in overvloed en zodra je een slokje had genomen, werd je weer bij geschonken. Ik hield me voornamelijk bij water dus. Ik kreeg ook gelijk een nummer van een PR, bij wie ik dus gratis zou kunnen lunchen als ik dit wil. Maar dit soort dingen probeer ik een beetje op afstand te houden. Het meisje wat naast mij zat vertelde dat ze elke avond dronken was en uit ging. Zo kreeg ze meer energie om te werken, bij mij werkt dat averechts. Er zijn hier allemaal communities die je mee uit nemen. Die waarmee we nu waren bleek de leukste te zijn volgens mijn chronisch dronken buurvrouw. Zij zat namelijk zo ongeveer bij (je voelt hem al aankomen) ALLE communities.
Na het eten (om 1 uur 's nachts, echt belachelijk) gingen we met zijn allen naar de club.
Dat was een heel aparte ervaring. Er was een enorme rij. Wij liepen gelijk door naar de ingang en waren in nog geen minuut binnen. Ook bij de garderobe.. Een 'niet-mode' persoon, die op dat moment geholpen werd, werd aan de kant geschoven zodat wij onze jassen op konden hangen. Echt belachelijk. We hadden 2 tafels in het VIP gedeelte, de flessen vodka en champagne stonden ook al klaar. Gelukkig werd er ook tegen me gezegd dat als ik water wou, even iemand moest aan tikken en dat het dan ook zou komen.
De hele avond zijn Stefano en een andere boeker aan mijn zijde geweest, net alsof ik twee bodyguards had. Toen ik zei dat ik moe was werd netjes mijn jas en tasje voor me gehaald en werd ik naar buiten begeleid. Taxi werd geregeld en ook het geld voor de taxi.
Om 4 uur lag ik alweer lekker in mijn bed. Stefano belde net dat hij pas om 6 of 7 uur in bed lag (Italianen die engels praten aan de telefoon zijn niet te verstaan). Vanavond ben ik weer uitgenodigd, maar ik sla het af. Ik ben hier om te werken. Ik wilde heel graag een keer the night life hier mee maken, een heel bijzondere ervaring. Maar toch vind ik het leuker om lekker met mijn vriendinnen te dansen midden op de dansvloer, ipv op de banken in de VIP ruimte met allemaal Russische 15 jarige modelletjes die zich helemaal klem zuipen en die denken dat ze heel wat zijn.

Ik ga zo even de stad in, een wandelingetje maken. Misschien ook een zonnebril kopen, die is hier wel nodig namelijk.

Laat alsjeblieft weer een berichtje achter als je wilt! Ik voel me best alleen namelijk, moet mijn draai nog een beetje vinden.
Ik hoop dat het een beetje leuk verhaal is en dat ik jullie niet heb verveelt!
xxx

  • 05 Maart 2011 - 12:51

    Clau:

    Juul, je weet toch onze lieve oudertjes die vroeger andera bocelli stukdraaiden, dan hóór toch te weten dat het een mannennaam is daar XD

  • 05 Maart 2011 - 12:57

    Linda Visser:

    Hey Julia,
    Vind het super goed van je dat je zo dicht bij jezelf blijft !!
    Ik hoop dat je snel je draai vindt en geniet er van knappie!
    Liefs
    L.

  • 05 Maart 2011 - 13:01

    Clau:

    (ik lees net de rest pas)
    Echt weird hoe je daar behandeld wordt, al is dat misschien niet het juiste woord :p Maar ga jij maar lekker werken en uiteten enzo, en laat dat nachtleven maar lekker een beetje links liggen. Even big sister advise, hoort er ook bij ;) We moeten gauw even skypen! xx

  • 05 Maart 2011 - 13:41

    Astrid:

    juul, ik ben trots op je!xxx

  • 06 Maart 2011 - 11:49

    Annelous:

    Heeey Lieverd!

    Hoe is het met je?
    Wat ontzettend leuk om te lezen!! EN ik vind dat je je super knap overeind houd daar! Lekker jezelf blijven! Super ook dat je je eigen appartement hebt en het daar lekker weer is! heerlijk!
    Heel veel succes en er lekker van genieten topmodellie!!

    Veel liefs! Xxx

  • 07 Maart 2011 - 13:13

    Cynthia Spaans:

    Hey!

    Je kent mij verder niet, maar ik kwam je toevallig tegen.
    Net je verslag gelezen.. Super knap van je allemaal!! Ikzelf werk hier als au pair, en heb best wat uurtjes vrij. Als je misschien een keer wat wilt drinken of mensen wilt meet-en kan je me altijd even een berichtje sturen. Lijkt mij erg gezellig!!

    Hoop dat je je draai een beetje kunt vinden hier!

    Ciao,
    Cynthia.
    (cynny1990@hotmail.com/cinzia.waarbenjij.nu)

  • 07 Maart 2011 - 20:53

    Anouk Vd Wal:

    Hee Julia!

    Ook ik lees mee op je blog, en ik vind het erg leuk en interessant te horen hoe het er daar allemaal aan toe gaat, aangezien ik zelf nooit in Milaan ben geweest! Ik vind het heel knap dat je jezelf daar zo goed redt, en dat je verstandige keuzes voor jezelf maakt! Het is toch best moeilijk om helemaal op jezelf aangewezen te zijn in een vreemd land tussen vreemde mensen. Kunnen anderen nog wat van leren! :)

    Heel veel succes en plezier!

    Liefs, Anouk

  • 08 Maart 2011 - 22:09

    Maya:

    Oeeh ik ben soms toch zo superjaloers op jou juultje! Wat maak je prachtige dingen mee met je werk zeg. Maar dat eenzame kan ik me ook wel voorstellen ja. Wij staan weer klaar om met je te chillen zodra je terug bent!! xxx
    ps: superlief dat je ons boven het superVIPmodellenuitgaan stelt :) je kan altijd met ons komen dansen! :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Milaan

Milaan

Recente Reisverslagen:

28 Mei 2011

Next stop LONDON

15 Mei 2011

Een maand later

16 April 2011

Drama in Italia

04 April 2011

Castings castings castings!

30 Maart 2011

Time flies
Julia

Hi iedereen! Ik ga modellenwerk in het buitenland doen en dit lijkt mij een handige manier om iedereen op de hoogte te houden zonder dat ik telkens het zelfde verhaal hoef te vertellen. Ik ben al in Hamburg en München geweest, maar dat was beide maar voor 1 week. Nu ga ik voor langere tijd, vandaar deze blog. Ik zou het leuk vinden als je ook een berichtje achterlaat! X

Actief sinds 02 Maart 2011
Verslag gelezen: 489
Totaal aantal bezoekers 36512

Voorgaande reizen:

12 Juni 2012 - 15 Juli 2012

Barcelona

02 Mei 2012 - 12 Juni 2012

Milaan3

18 Maart 2012 - 30 Maart 2012

München

31 Januari 2012 - 18 Maart 2012

Milano

31 Mei 2011 - 06 Juli 2011

London

03 Maart 2011 - 25 Mei 2011

Milaan

Landen bezocht: